miércoles, 25 de junio de 2014

Productors de Carlet i l’Alcúdia veuen ‘xocant’ i ‘localista’ que Alzira organitze una fira internacional del caqui



La proposta de l’Ajuntament d’Alzira d’impulsar una fira internacional del caqui el pròxim mes d’octubre ha causat estranyesa entre els grans productors de caqui de la Ribera.

Oficialment, la DO evita entrar en polèmiques i encara no ha donat suport a la inicitava. Entre els productors i el mateix consell regulador han sorgit veus crítiques que lamenten l’impuls a aquest tipus de certàmens, que naixen d’una visió massa localista i amb un plantejament poc meditat. Recorden que la promoció del caqui ha de realitzar-se a països i continents on la fruita encara es desconeix. 

Els productors retrauen que s’haja batejat com a “aigua d’Alzira”  el còctel de cava amb suc de caqui, perquè és com si Alzira volguera apropiar-se d’un producte que, en tot cas, és de la comarca de la Ribera o dels seus principals productors, Carlet i l’Alcúdia en l’actualitat i a molta distància de la resta. 

Article complet en l'edició comarcal del Levante EMV de hui o en  l'edició digital

2 comentarios:

  1. Me vaig extranyar molt quan ho vaig llegir, justament el còctel aigua de carlet amb kaki persimon ho prepare jo en 2009 i des de llavors ho tinc lloc en el meu blog este és el seu enllaç
    Ho pots comprovar en google si poses aigua de carlet la primera referencia que ix és el meu enllaç i si poses aigua d'alzira eixe còctel no apareix per cap lloc només la foto a la què tu fas referència.

    ResponderEliminar
    Respuestas
    1. Gràcies, Maria Dolores. Ho publicarem. Això d'aigua d'Alzira és un proposta que es fa des d'Alzira per a la futura Fira Internacional del Caqui.

      Eliminar