La consellera
d'Infraestructures, Territori i Medi ambient, Isabel Bonig i l'alcaldessa de
Carlet, Mª Ángeles Crespo han inaugurat este matí el pas a nivell C-8 de la
línia 1 de Ferrocarrils de la Generalitat Valenciana. També han assistit a
l'acte el director general d'Obres Públiques i Projectes Urbans, Vicente Dómine,
l'alcalde de Benimodo, Paco Teruel, el delegat del Consell, Rafael Soler,
l'alcaldessa d'Alfarp i els alcaldes de Llombai i Catadau.
Les obres dutes
a terme per la Conselleria han permés suprimir el pas a nivell que determina la
intersecció de la línia de FGV València- de Castelló de la Ribera amb la
carretera CV-5470 (al carrer Carles Salvador). Es tracta d'un tram que compta
amb intensa circulació de vianants i vehicles. Per a això s'ha construït un pas
inferior que està proveït de carrils de 3,5 metres amb vorals de 1’5 metres i
també d'una vorera per als vianants en un dels costats amb una amplitud de 2
metres. La carretera CV-5470 comunica Carlet amb Benimodo i suportava un tràfic
intens de vehicles lleugers, per este motiu s’ha optat per un pas inferior pel
qual estarà prohibida la circulació de vehicles de grans dimensions. A més, un
altre gran problema era que la circulació de la línia ferroviària donava lloc a
nombrosos tancaments diaris del pas a nivell generant així retencions de trànsit.
S'ha optat per un pas inferior donades les escasses disponibilitats d'espai i
l'acusat efecte d'intrusió visual que tindria l'estructura aèria d'un pas
superior.
A més de la
supressió del pas a nivell esta actuació s'ha completat amb l'execució d'un
vial de connexió que forma part de la futura circumval·lació de Carlet, i que
uneix este pas a nivell amb un altre que es va suprimir fa dos anys (C-9), que
uneix Benimodo amb la CV-50 i Carlet. El cost conjunt d’este dos obres
ascendeix als 6,7 milions d'euros. El vial de connexió entre el viari construït
per a la supressió dels passos C-8 i C-9 té una longitud de 493 metres,
discorre sensiblement paral·lel al barranc de Benimodo i es correspon amb el
traçat de la ronda de circumval·lació de Carlet prevista en el planejament
urbanístic. Consta d'una calçada de 7 metres d'ample, un carril per sentit de
3,5 metres, vorals d'1,5 metres i bermes de 0,75 metres.
Les
interseccions generades amb aquesta obra s'han resolt mitjançant quatre
glorietes. L'actuació es completa amb la construcció de vials secundaris per
reposar els accessos a les propietats particulars i la il·luminació dels vials
principals. Des de hui s'ha obert al trànsit este nou vial i s'ha tancat a la
circulació tant de vianants com de vehicles el pas a nivell C-8. La consellera
ha indicat que en els últims anys la Generalitat ha millorat la seguretat
ferroviària amb la supressió de 125 passos a nivell de les línies 1 i 3 de Ferrocarrils
de la Generalitat Valenciana (FGV) a la província de València. Actualment
únicament queden 77 passos a nivell dels quals s'està actuant en 24. Bonig ha
ressaltat l'esforç inversor realitzat pel Consell en matèria de supressió de
passos a nivell mitjançant actuacions de concentració de passos i eliminació a
través d'estructures a diferent nivell superant els 100 milions d'euros
d'inversió.
L'alcaldessa
de Carlet, Mª Ángeles Crespo, ha manifestat: “amb esta actuació es posa fi a
una llarga obra que comprenia la supressió de dos passos a nivell molt
utilitzats pels ciutadans de Carlet i Benimodo. La demora de la supressió del
pas a nivell C-8 ha vingut determinada per l'actuació duta a terme pel
Ministeri en la canalització del barranc de Benimodo, però ja és una realitat.
Crespo ha agraït a la Generalitat Valenciana l'execució d’este obres que s'han
solucionat amb un pas subterrani i un altre aeri complementats amb carrils per
a vianants i ciclistes. Amb aquesta actuació es milloraran les condicions de
seguretat a l'entorn dels passos, així com l'accessibilitat i l'esquema viari
de Carlet. A més, esta iniciativa també millorarà la comunicació entre Carlet i
Benimodo, dos poblacions molt properes però separades fins ara per la via
fèrria a través d’estos dos passos a nivell”.